Praktik på Visuelt Gymnasium

Elsker du at være kreativ? Og overvejer du om Visuelt Gymnasium er noget for dig? Går du i 8., 9. eller 10. klasse? Kom i praktik i uge 5 og afprøv hvordan det er, at være en del af det kreative studiemiljø.

Gå direkte til tilmelding

Prøv kræfter med et kreativt studiemiljø

Visuelt Gymnasium er en ordning for gymnasieelever, som gerne vil fordybe sig i den kreativ proces og udforske hvad det vil sige at arbejde med genrer såsom tegning, grafisk design, animation, mode, arkitektur, illustration og produktdesign.

Fra mandag til onsdag i uge 5 har du mulighed for at følge de nuværende elever på ordningen, hvis du går i 8., 9. eller 10. klasse. Du deltager i undervisningen og prøver kræfter med den type kreative og visuelle opgaver, som du også vil få, hvis du vælger at gå på Visuelt Gymnasium.

Om Visuelt Gymnasium

Du vælger Visuelt Gymnasium som et tillæg til din ungdomsuddannelse på enten Learnmark Horsens eller Horsens Gymnasium & HF.

Som elev lærer du at udvikle ideer på nye måder og får fyldt din kreative rygsæk, når vi eksperimenterer med materialer og teknikker.

Læs mere om VIGY

Tilmelding og praktisk info

Praktikforløbet er organiseret i samarbejde med Ungdomscenter Horsens og er en del af kommunens unik-praktikker. Forløbet foregår mandag til onsdag i uge 5 2024 og er helt gratis.

Tilmeldingsfrist

For at komme i praktik, skal du tilmelde dig via vores tilmeldingsformular senest d. 22. januar, 2024.  Der er ofte mange, der søger så søg i god tid! Og vær opmærksom på at praktikken skal aftales med din skole og dine forældre, som begge skal give dig lov til at komme afsted.

Du kan læse mere om unik-praktikker her.

Kontakt

Har du spørgsmål til Visuelt Gymnasium eller praktikken, så er du altid velkommen til at kontakte os på billedskolen@horsens.dk.

Tilmelding    Kontakt