Tilmelding og betingelser
Læs om tilmelding, opkrævning og udmeldelse herunder.
Sommerhold
På sommerhold er din tilmelding bindende, når du har modtaget en bekræftelse fra Billedskolen Horsens om, at dit hold er oprettet. Hvis holdet mod forventning ikke har nok tilmeldinger til at blive oprettet, vil du blive informeret mindst 4 uger inden opstart.
Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristen, så er din tilmelding bindende såfremt der er ledige pladser på holdet.
Deltagerbetaling opkræves via Horsens Kommunes betalingssystem, og derfor skal CPR-numre oplyses ved tilmelding. Du modtager opkrævningen i e-boks. For sommerhold i uge 27 vil du blive opkrævet 1. juli. Ved sommerhold i uge 32 vil du blive opkrævet 1. september.
Tilbage til holdoversigt.
Fritidshold
Se tilmeldingsfristen på fritidshold på holdoversigten.
Tilmelding gælder kun for en sæson. En sæson følger skoleåret og løber fra sommer til sommer. Ved sæsonens afslutning er man automatisk udmeldt. Når vi har udsendt en bekræftelse pr. mail om, at holdet er oprettet eller at du er blevet tildelt en plads, hæftes der for betalingen.
Udmeldelse
Udmeldelse i løbet af skoleåret kan ske med følgende frister:
Frist for udmeldelse: Inden efterårsferien. Hæfter for betalingen: Rate 2. Undervisningen stopper: 15. januar
Frist for udmeldelse: Inden juleferien. Hæfter for betaling: Rate 3. Undervisningen stopper: 12. marts.
Ved udmeldelse efter juleferien hæftes for den resterende sæson.
Det er muligt at udmelde sig gennem tilmeldingssystemet. Speedadmin. Brug dit login modtaget ved tilmelding. Kontakt alternativt billedskolen@horsens.dk med besked om udmeldelse.
Opkrævning
Du vil blive opkrævet i 4 rater; 1. oktober, 1. december, 1. februar og 1. april. Deltagerbetaling opkræves via Horsens Kommunes betalingssystem, og derfor skal CPR-numre oplyses ved tilmelding. Opkrævningen kommer i e-boks eller trækkes via PBS.
Der kan søges om delvis friplads på Billedskolen Horsens og dette skal ske ved tilmelding. Kontakt Billedskolen Horsens på billedskolen@horsens.dk for rådgivning til andre muligheder for økonomisk dispensation. Deltagere fra andre kommuner er velkomne, hvis der er ledige pladser på holdene.
Visuelt Gymnasium
Din plads på Visuelt Gymnasium er først bindende, når du har deltaget i vores obligatoriske infomøde om uddannelsen d. 16. juni 2025. Ønsker du af forskellige årsager ikke at bibeholde din plads på ordningen skal du give skriftlig besked inden d. 1. juli. Derefter vil din tilmelding være bindende og kun frafalde, hvis du ikke bliver optaget på din ungdomsuddannelse eller en studieretning, der er kompatibel med Visuelt Gymnasium.
Pladserne på Visuelt Gymnasium tildeles efter først-til-mølle. Er du blandt de første 15, der tilmelder sig inden den 20. maj er du derfor garanteret en plads på Visuelt Gymnasium. Jo tidligere du ansøger, jo større chance er der for at få en plads.
Tilmelder du dig efter d. 20. maj eller efter sæson opstart vil du blive tildelt en plads, hvis der fortsat er ledige pladser.
Deltagerbetaling opkræves via Horsens Kommunes betalingssystem hver måned, og derfor skal CPR-numre oplyses ved tilmelding. Opkrævningen kommer i e-boks.
Det er muligt at framelde sig Visuelt Gymnasium gennem tilmeldingssystemet, Speedadmin. Brug dit login modtaget ved tilmelding. Kontakt alternativt billedskolen@horsens.dk med besked om udmeldelse. Ved udmeldelse hæfter du for løbende måned + 3 måneder.