Mød eleverne

På Visuelt Gymnasium bliver du en del af et fællesskab med andre unge, som deler samme interesser som dig. Vi oplever et stærkt sammenhold på tværs af årgangene og ofte står du med et langt stærkere netværk end da du startede. Herunder kan du læse lidt om tidligere elevers erfaringer.

Sådan tilmelder du dig

"Takket være Billedskolen og Visuelt Gymnasium følte jeg mig på hjemmebane på Kolding Designskole."

-Viola Wrede, 24 år, tidligere elev på Visuelt Gymnasium og nu tøjdesigner hos Bestseller

Billedskolen Horsens

Jeg har lært at give mig selv mere plads og accept til at lave fejl og udforske, så jeg kan forbedre mit kreative arbejde.

- Marius Henningsen, 20 år, student i 2023

"Tiden på Visuelt Gymnasium gav mig lyst til at søge den kunstneriske vej, da jeg blev færdig på gymnasiet. I dag er jeg uddannet fra Arkitektskolen Aarhus."

- Lea Maria Hermansen, 29 år, tidligere elev på Visuelt Gymnasium og nu uddannet arkitekt.

"Jeg har fået nogle fantastiske relationer og et netværk, jeg ikke ville kunne have fået andre steder."

- Maria Kristine Kirkmand, 20 år, tidligere elev på Visuelt Gymnasium og student i 2023

Billedskolen Horsens

”Visuelt Gymnasium har haft en kæmpe betydning på mange punkter, både for min kreative udvikling, men også på det personlige plan.”

- Caroline Schulz, 19 år, student i 2023

”Kreativ tænkning, som man lærer på Visuelt Gymnasium, er en helt anden måde at tænke på end det man lærer i gymnasiet. Jeg vil mene, at du ikke lærer det andre steder.”

- Nanna Skøtt Nielsen, tidligere elev på Visuelt Gymnasium og student i 2016